Prema odluci Ministarstva zaštite okoliša o novom načinu sakupljanja otpada predviđeno je da će ubuduće u cijenu ove javne usluge ući obvezni fiksni dio, dio koji ovisi o količini otpada i kazna za nerazvrstavanje. Je li taj izračun već napravljen za Koprivnicu i hoće li se cijena odvoza povećati, provjerili smo s članicom Uprave Komunalca Dubravkom Horvat.
– Komunalac se konzultira sa stručnim službama kako bi na najkvalitetniji način pripremili sve potrebno. Cjenik će biti usklađen prema novoj uredbi i on je u pripremi, ali tek će nakon što prođe sve faze odobravanja stručnih službi biti objavljen u javnosti – rekla je Horvat za Radio Glas Podravine.
Dodala je kako će cijena minimalne usluge osigurati funkcioniranje sustava. Dio će se, objašnjava, obračunavati prema volumenu, a ugovorena kazna će predstavljati onu vrijednost koja je potrebna da bi se podmirili troškovi poput predaje otpada preko volumena spremnika ili u neodgovarajućem spremniku.
Tko će obavljati kontrolu onoga što će se naći u kantama krajnjih korisnika te kako će to u praksi u konačnici izgledati, još nije poznato.
Horvat je objasnila i kako su prelaskom UZOR-a pod okrilje Komunalca početkom svibnja dogovorene i neke izmjene kao primjerice preseljenje postrojenja za obradu papira, no korisnici i nadalje mogu nastaviti s dosadašnjom praksom te višak papira prijavljivati pozivom ili sms-om na broj 099/860-2010 ili putem info@komunalac-kc.hr.
– Podjela plavih kanti je u tijeku, rasporedom su prvo obuhvaćena prigradska naselja, trenutno ih dijelimo u Starigradu, dok će u narednih dva-tri mjeseca svi građani Koprivnice dobiti svoju kantu, a do tada mogu i dalje koristiti plave vreće – poručuju iz Komunalca i dalje se nadaju pomoći građana kada je u pitanju razvrstavanje otpada, odnosno očuvanje okoliša.
– Godišnje se iz Koprivnice na Piškornicu odveze 6600 tona otpada, dok je plan, sustavnim gospodarenjem i odvajanjem otpada tu brojku u narednim godinama smanjiti ispod 5000 tona – rekla je Horvat. (sb)