Sonja Hlebar već šest godina bavi se edukacijom o odvajanju otpada i recikliranju, a upravo to potaknulo ju je na realizaciju odvažne ideje – stavljanje na tržište računalne igrice Adventures of Eco koja se bavi problemom zbrinjavanja otpada na zanimljiv i edukativan način. Ideja je oduševila i Danijelu Glavosek koja joj je ubrzo postala partnerica, a uz njih u timu je i troje mladih programera Martin Kolarić, Ivan Ivanović te Filip Stojić. Njihov entuzijazam prepoznali su i u Koprivničkom poduzetniku.
– Igrica je dobra, a konecpt inovativan. Razlika između ove igrice i ostalih je u tome što ona nije dodatni edukativni materijal, ona nije dodatni CD uz udžbenik u kojem neki lik prati gradivo, što djeca relativno dobro, ali ne tako izvrsno prihvaćaju. Igricu igraju dok roditelji ne kažu prestani više igrati, odi nešto naučiti. Inovacija je u spoju toga da se igrajući igricu, kao svaku drugu, savladavaju znanja koja su imputirana – rekla je Martina Golčić, direktorica Koprivničkog poduzetnika.
Hlebar je objasnila da iako je namijenjena djeci od sedam do 15 godina, mogu je igrati i mlađi i stariji, a obuhvaća cijelu hijerarhiju gospodarenja otpadom.
– Učenje je isključivo kroz radnju pa vodimo računa da igra bude dinamična te da kroz stalno igranje i ponavljanje određenih radnji uđe u svijest i podsvijest što je ispravno, a što nije. Uključili smo prevenciju, ponovnu upotrebu, recikliranje i uštedu energije – naglasila je.
Kolarić je napomenuo da se njihov posao odnosi na dizajn i samo programiranje igrice, izrađivanje cijelog tehnološkog djela, razvijanje igre da istovremeno bude zanimljiva i edukativna.
– Važno je postaviti rok i ravnati se prema njemu, jer imamo puno više ideja nego što je vremena za realizirati ih. Ovaj mjesec završit ćemo prvu fazu odnosno takozvanu demo verziju. Ona će prikazati jedan mali dio i dati informaciju što se može očekivati od igrice kad ona bude završena – kazao je.
Golčić je naglasila da se radi o kreativnom procesu u kojem se puno stvari mijenja, dolaze neki novi inputi, softverski izazovi i podaci s tržišta pa samim time razvoj ne može biti ujednačen i strogo kontroliran. Ipak, ističe da su si morali zadati rokove kako bi uopće stavili proizvod na tržište, a to je u planu oko nove godine. Za mlade programere Golčić ima samo riječi hvale.
– Dečki su iskusni igrači igrica i poznaju njihovu metodologiju. Znaju koja je igrica zanimljiva, a koja nije te na koji način igricu što više učiniti igrivom. Imaju i više vještina nego što to osnovni softver developeri imaju – zaključila je Golčić.
Hlebar je istaknula da im je plan igricu učiniti globalnim proizvodom.
– Imamo interes iz drugih država, javljaju se poduzeća koja žele partnerski sudjelovati, tako da nam je sada fokus na tome – zaključila je.