U Vladi RH potpisan ugovor o gradnji 42 km pruge od Križevaca do Botova, vrijedne preko 3 milijarde kuna

U Zagrebu je potpisan dugo očekivani ugovor o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji novog, drugog kolosijeka željezničke pruge od Križevaca preko Koprivnice do Botova odnosno mađarske granice.


– Ovo će biti dosad najveći infrastrukturni projekt u našoj županiji. Riječ je o ogromnoj investiciji, vrijednoj 2,4 milijarde kuna, bez PDV-a, dok se s PDV-om radi o 3 milijarde i 60 milijuna kuna. Većinu novca osigurat će EU – kazao je Koprivničko – križevački župan Darko Koren, koji je s dožupanom Darkom Sobotom bio na potpisivanju ugovora dok su državu predstavljali premijer Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković,  predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić te Muhammet Cengiz, predstavnik Uprave Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, turske tvrtke koja je na međunarodnom natječaju odabrana za izvođača radova.

Dionica Križevci – Koprivnica – državna granica nalazi se na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora koji se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba do Rijeke, a njezina rekonstrukcija i nadogradnja povećat će kapacitet pruge te podići brzinu prometovanja i razinu sigurnosti na koridoru. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i izgradnju svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, obnovu i modernizaciju kontaktne mreže i ostalih elektroenergetskih postrojenja te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

Nakon završetka radova najveća dopuštena brzina prometovanja na dionici bit će 160 km/h. Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar-Lepavina, pa će se ukupna duljina dionice pruge Križevci-Koprivnica-državna granica s Mađarskom skratiti s 43,2 km na 42,6 km. Rok za dovršetak projekta je 42 mjeseca. U ime HŽ Infrastrukture ugovor je potpisao predsjednik Uprave Ivan Kršić.

– Potpisivanjem ugovora vrijednog 2 milijarde i 418 milijuna kuna započinjemo s modernizacijom dionice Križevci-Koprivnica-državna granica, još jedne važne dionice na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora. Realizacijom ovog ugovora Republika Hrvatska i njezini građani dobit će 42 kilometra moderne dvokolosiječne pruge, povećanje brzine i kapaciteta te, naravno, sigurniji promet. – kazao je čelni čovjek Hrvatskih željeznica.


Predsjednik Vlade Andrej Plenković rekao je je kako je ovo zasad najveće ulaganje u željezničku infrastrukturu.

– Rok od 42 mjeseca za završetak projekta na 42 km pruge je ambiciozan, ali, po meni, rok koji se može realizirati. Sufinanciranje projekta iz EU fondova još je jedan dokaz koliko je članstvo Hrvatske u Europskoj uniji važno za izgradnju prometne infrastrukture. Desetljeće koje je pred nama jest desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture. To je sektor prometa koji je bio zanemaren i koji zahtijeva dodatne napore – istaknuo je premijer Plenković.

Foto: Hrvatske željeznice

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković dodao je kako je jučerašnji ugovor za našu zemlju važan ne samo u financijskom, već i u strateškom smislu.

– Ovom ćemo investicijom u cijelosti izgraditi prugu od Zagreba do mađarske granice. Osim toga osigurali smo sredstva i za prvu dionicu pruge koja će se spojiti prema Rijeci, a to je dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac. Kad je u pitanju željeznička infrastruktura, danas se u Hrvatskoj gradi i obnavlja više no ikada. Radi se na dionicama Dugo Selo-Križevci, Zaprešić-Zabok, Vinkovci-Vukovar, Rijeka Brajdica, Zagrebačko pristanište, obnovljena je pruga prema Sisku, završena je dionica Gradec-Sv. Ivan Žabno. Osim ulaganja u željezničku infrastrukturu idemo i u nabavu novih vlakova – najavio je ministar Butković.

Predstavnik Uprave tvrtke Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret  Muhammet Cengiz koja će graditi i modernizirati prugu od Križevaca do Botova kazao je kako je ta tvrtka jedna od najvećih građevinskih tvrtki u Turskoj te su iznimno ponosni što odabrani za izvođača ovako važnog infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj.


– Do sada smo uspješno dovršili mnoge projekte u Europi i svijetu, gdje smo se dokazali stručnošću i standardima kvalitete. Tako će biti i na ovom projektu, a u njegovu realizaciju uključit ćemo i hrvatske tvrtke s kojima očekujemo uspješnu suradnju. Zahvaljujemo HŽ Infrastrukturi na ukazanom povjerenju – istaknuo je Muhammet Cengiz.

Tokom slijedeća 42 mjeseca obnovit će se i kolodvori u Lepavini i Koprivnici. Dobit ćemo i jedan novi koji će se zvati Novo Drnje. Postojeći kolodvor Mučna Reka prenamijeniti će se u stajalište. Rekonstruirat će se i stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgradit novo stajalište Peteranec.  Bit će izgrađeno i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka te devet pothodnika.

Vezani članci

Najčitanije