Sana delikatese je tvrtka koju je krajem 2013. godine osnovao tim ljudi koji, kako kažu, vole ukusnu i zdravu hranu te uživanje u jelu s dragim ljudima. Posao su počeli u krugu koprivničke obitelji Repić, entuzijastički, uz podršku nekoliko prijatelja. Na putovanjima su često jeli hummus i druge nama relativno nepoznate, ali ukusne i hranjive proizvode, pa su dio njih i sami odlučili plasirati na tržište, budući da ih je na hrvatskom tržištu bilo vrlo teško naći. I tako je nastala tvrtka Sana delikatese, čije je sjedište u Koprivnici, iako većina članova tima radi na području cijele Hrvatske.
– Otac i ja smo spojili sva znanja i iskustva koja smo imali iz velikih kompanija i upotpunili ih s puno poduzetničkog entuzijazma i upornosti te razvijali posao s ljudima koji su zajedno s nama od početka vjerovali da će bilo moguće ostvariti zacrtane ciljeve. Tvrtka ima sjedište u Koprivnici, iako većina članova tima radi diljem cijele Hrvatske. Bavimo se upravljanjem brendom Sana, prodajom te svim marketinškim aktivnostima koje su potrebne da novi proizvod zaživi i održi se na tržištu – ističe direktorica tvrtke Silvija Repić.

Brand je dobio ime po latinskoj riječi Sana što znači „zdravo,“ a sama tvrtka Sana delikatese i kroz sam naziv poručuje da je „zdravo“ i „ukusno“ najbolje spojiti u jedno. Sebe još uvijek smatraju malima, ali i s druge strane pokušavaju na takav mali sustav primijeniti iskustva koja su donijeli iz velikih kompanija u kojima su nekada radili. U Sani radi tim od 12 zaposlenih kao i brojni studenti koji tokom cijele godine promoviraju proizvode.
-Da su ljudi najvažniji zaista nije samo floskula iz literature o biznisu. Budući da većina kolega radi svaki u svom dijelu Hrvatske, ponekad nije lako održavati sastanke i organizirati posao. Kod ovakve organizacije zaista je presudno da svaki zaposlenik bude predan poslu i fokusiran na njega. Budući da sami nismo imali kapitala za razvoj proizvodnje, a uz to su naše količine proizvedenih proizvoda još uvijek skromne u usporedbi s velikim svjetskim kompanijama, ne bi mogli postići konkurentne cijene, pa proizvodnju za nas rade naši partneri prema zajednički usuglašenim recepturama – pojašnjava direktorica Repić.
Za hummus s bučinim sjemenkama sami su razvili recepturu i na njega su, ističe, jako ponosni, jer spaja tradicionalni okus bučine sjemenke poznat u sjeverozapadnoj Hrvatskoj te internacionalnu kuhinju.
-Ponekad se čak susrećemo s pitanjima zašto sami ne proizvodimo i to u vrlo „osuđujućem tonu“. Bili bismo izuzetno sretni da možemo plasirati proizvod koji smo sami proizveli od namirnica hrvatskih dobavljača, no pokretati projekt proizvodnje bez opravdane kalkulacije bi bilo zaista neozbiljno i neodgovorno prema nama i našim zaposlenicima. Zato pokušavamo rasti održivo i pametno i sigurna sam da je to jedini način- ističe vlasnica tvrtke te napominje kako su bučine sjemenke i bučino ulje koje koriste u proizvodnji, isključivo domaće, podravske.

Od početka rada tragaju za novim idejama, prate trendove i trude se osmisliti proizvode koji su drugačiji, ukusni i imaju zdrave karakteristike, što danas nije jednostavno. Za malu tvrtku sa skromnim resursima razvoj je jako zahtjevan, pa su, ističu u Sani, zadovoljni ovakvim tempom. Od ideje do nastanka novog proizvoda treba im od nekoliko mjeseci do godinu dana.
-Naši se proizvodi mogu pronaći u gotovo svim većim prodajnim mjestima u Hrvatskoj te u Mercatoru i Tušu u Sloveniji kao i odabranim trgovinama Spara u Austriji. Surađujemo i s brojnim velikim, renomiranim hotelskim kućama te restoranima. Naravno da je negativni utjecaj epidemije i nedostatak aktivnosti negativno utjecao na naše poslovanje. To je ipak jedan posebni segment poslovanja i pogodio nas je značajan pad prihoda. Taj dio je nažalost gotovo nemoguće nadoknaditi iako smo se brzo okrenuli i novim kanalima prodaje kao što je ona internetska – ističe Silvija Repić.
Ova se tvrtka prijavila i za tzv. COVID potpore. Potpore za plaću u prva tri mjeseca su ostvarili, no nažalost ne i u narednim mjesecima, a nisu mogli dobiti niti kredit. Ipak ne daju se i idu dalje. Kao i u mnogim drugim gospodarskim djelatnostima nadaju se da će hrvatski turizam oživjeti tokom ljetnih mjeseci, što će utjecati na saniranje već nastalih šteta. Razvoj malih i inovativnih tvrtki koje rastu na zdravim temeljima trebao bi biti cilj svakog uspješnog gospodarstva, no poticaji su često, ističu u koprivničkoj tvrtki Sana delikatese, napravljeni izuzetno selektivno i usko te ih oni kao i druge slične tvrtke, ne mogu ostvariti samo zato što su registrirani kao trgovina, unatoč tome što dio razvoja novih proizvoda rade sami.