Rasco predstavio prvu hrvatsku električnu čistilicu

U zagrebačkoj Laubi danas je predstavljena prva hrvatska kompaktna čistilica na električni pogon, Lynx Charge. Ovo samohodno vozilo namijenjeno održavanju javnih površina razvio je jedan od najvećih europskih proizvođača komunalne opreme, tvrtka Rasco iz Kalinovca, u suradnji sa zagrebačkim Fakultetom elektrotehnike i računarstva.


Lynx je u potpunosti hrvatski proizvod namijenjen svjetskom tržištu. Tvrtka je prije dvije godine predstavila ovo vozilo u dizelskoj varijanti i ostvarila s njime zapažen rezultat zahvaljujući Lynx-ovim kompaktnim dimenzijama i jedinstvenim tehničkim rješenjima. Od električne verzije očekuju još više budući da tržište ekoloških vozila raste brže od onih koje pokreću fosilna goriva.

Predstavljanje Lynx Charge čistilice u Laubi//FOTO:KOMUNIKACIJSKI LABORATORI

– Lynx Charge ima gotovo sve sustave koje ima i električni automobil, što ga čini izrazito složenim proizvodom. Na njegovom smo razvoju radili tri godine i on je zajedno s dizelskom verzijom, kruna 30-godišnjeg rada kompanije. Ova hrvatska inovacija namijenjena je čišćenju urbanih sredina pa vjerujemo da će interes za njega pokazati i naši gradovi i općine. Mi ćemo ga kroz našu distributivnu mrežu ponuditi na više od 40 tržišta svijeta, no bilo bi nam drago da prednosti ovakvog ekološkog vozila prepoznaju i hrvatske komunalne službe – rekao je na predstavljanju predsjednik uprave Ivan Franičević istaknuvši kako je Rasco jedna od najbrže rastućih kompanija u industriji komunalnih vozila i jedini značajan igrač koji se probio iz lokalnih okvira na globalno tržište s ovim tipom opreme u zadnjih 30 godina.

Ivan Franičević predsjednik uprave Rasca//FOTOKOMUNIKACIJSKI LABORATORIJ

Baterija električnog Lynxa kapaciteta 72,5 kWh omogućava rad kroz cijelu radnu smjenu bez potrebe za punjenjem. Autonomiji vozila doprinose spremnik za otpad od dva kubična metra i 400 litara vode pohranjene u dvostrukim spremnicima. Čistilica se kreće pomoću elektromotora maksimalne snage 55 kW, a još dva elektromotora snage 18,5 i 11,5 kW služe za pogon usisnog sustava i ostalih funkcija vozila. Sve je to integrirano u kompaktno vozilo dužine 4,5 i širine samo 1,3 metara.

Inovacija je sufinancirana sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj.


Vezani članci

Najčitanije