Na području đurđevačke Podravine djeluje na desetke obiteljskih gospodarstva koja proizvode vrhunske domaće prehrambene proizvode i kvalitetna vina, no kao i u prigorskom kraju županije, problem s kojim se ovi profesionalni OPG-ovci svakodnevno susreću je pitanje plasmana na tržište. Ovisni su o prodaji na kućnom pragu i sajmovima koje posjećuju, no za neki dodatni iskorak trebalo bi pokrenuti nešto širu i ozbiljniju priču po pitanju distribucije i otvaranja tržišta. Upravo na tom tragu je i inicijativa saborskog zastupnika Željka Lackovića koji je zajedno sa suradnicima osmislio projekt Podravinoteke s kojim s Đurđevčani ozbiljno zakoračili u sferu brendiranja domaćih proizvoda.
– Naručili smo studiju na zagrebačkom Agronomskom fakultetu kojom smo definirali proizvode našeg kraja koje želimo ne samo zaštiti već im osigurati i potrebnu prepoznatljivost – ponosno je istaknuo Lacković.
U prvom su koraku riješili vizualni identitet, oznake izvornosti te standarde kvalitete koje proizvodi moraju zadovoljavati, a trenutno rade na strategiji zajedničkog izlaska na tržište jer imaju što ponuditi. Cilj je uključiti što veći broja proizvođača iz cijele Podravine, pojasnio je Lacković, a svi koji su zainteresirani i koji žele raditi pod markom kojom se jamči autohtonost i geografsko podrijetlo proizvoda su dobrodošli. Najveća pomoć bi bila otvaranje specijalizirane trgovine s podravskim proizvodima, a kako sada stvari stoje to bi se moglo realizirati u Starom gradu u Đurđevcu, ali i u Zagrebu, koji vapi za pravim domaćim delicijama.
– To je završni dio strategije koji bi realizirali nakon što analiziramo na što je tržište najbolje reagiralo. Treba pronaći prikladne lokacije za otvaranje trgovine, a postoji i opcija sezonske prodaja kroz prostore trgovačkih lanaca gdje bi Grad subvencionirao prostor za zakup štandova – istaknuo je.
Proizvođači s velikim odobravanjem gledaju na ovakvu mjeru kojom se nastoji njihov proizvod što više približiti kupcima te postići vidljivost na tržištu. Među onima koji su ozbiljno krenuli u smjeru plasiranja proizvoda diljem županije, je i Franjo Imbrišić iz Kozarevca koji podržava Lackovićevu inicijativu.
– Mnogo bi nam značilo kad bismo imali takvu trgovinu u metropoli jer naš kraj je izuzetno bogat, ali nažalost još je nedovoljno poznat. Plasman proizvoda nam je veliki problem pa osim prodaje na kućnom pragu i na lokalnim sajmovima, naše delicije ne možete naći nigdje drugdje. Iz vlastitog iskustva mogu potvrditi kako su ljudi jako zainteresirani za domaće proizvode, no uvijek se žale kako ih nemaju gdje kupiti – kazao je Imbrišić.
Svoje vrhunske sireve proizvodi u vlastitoj sirani u koju je uložio velika financijska sredstva, no unatoč tome ne misli dizati cijene kako bi što prije vratio investirano.
– Pazimo na kvalitetu i ljudi to prepoznaju, zbog toga se i stalno vraćaju – zaključio je Imbrišć.