Pješački prijelazi još uvijek opasni, sigurni samo učenici škole Đure Estera  

Školska godina već se zahuktala, a brojni osnovnoškolci na putu do škole svakodnevno moraju prijeći preko barem jednog pješačkog prijelaza. Na probleme pješačkih prijelaza u blizini koprivničkih osnovnih škola, upozorili su i gradski vijećnici na nedavno održanoj sjednici.


– Predlažem da se ispred Domoljuba gdje se nalazi obilježeni pješački prijelaz, postavi usporivač prometa s obzirom na to da tom ulicom prometuje velik broj motornih vozila, ali isto tako i velik broj pješaka i biciklista. Smatram da bi postavljanjem odgovarajuće vrste usporivača znatno doprinijeli i poboljšanju kvalitete i sigurnosti u prometu – rekla je SDP-ova Adriana Vidović.

Problem postoji i pokraj Osnovne škole Braće Radić, a na njega je upozorio Mrežin Ivica Suvalj.

– Potreban je usporivač prometa, jer ljudi kažu da sadašnji uspornici, a to su one zvučne trake, uopće ne usporavaju ljude, a tamo je najveća frekvencija djece – kazao je.

Ivan Pal, predsjednik Gradskog vijeća, istaknuo je da su upoznati s tim problemom, jer je i sama škola više puta to tražila. Imali su, kaže, rasprave, ali tamo situaciju otežava to što se raskrižje nadovezuje na državnu cestu, no svjesni su da se problem mora riješiti. Kada i kako će se točno taj problem riješiti pokušali smo doznati u Gradu Koprivnica, no odgovor na to pitanje do zaključenja broja nismo dobili.


Mišel Jakšić, koprivnički gradonačelnik, na sjednici je kratko poručio da se oba prijedloga usvajaju, ali opet, na pitanje kada će se suzbiti crne točke u Koprivnici, nismo dobili odgovor.

U međuvremenu, o sigurnosti prelaska djece preko ceste, na nekim mjestima, brinu djelatnici Policijske uprave koprivničko-križevačke u suradnji sa školama.

Dražen Laljek, glasnogovornik Policijske uprave koprivničko-križevačke, istaknuo je da na početku svake školske godine provode akciju Poštujte naše znakove u sklopu koje policijski službenici u zonama škola pojačano nadziru promet, pri čemu se posebna pozornost posvećuje poštivanju prednosti prolaska pješacima prilikom prelaska cesta na obilježenim pješačkim prijelazima. Isto tako u sklopu akcije policijski službenici održavaju edukativna predavanja u svim prvim razredima osnovnih škola. 

Napomenuo je da je osnivanje školskih prometnih jedinica u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, a na području Koprivnice, prometna jedinica djeluje u Osnovnoj školi Đuro Ester.

– Već dugi niz godina djeluje izvannastavna aktivnost Školska prometna jedinica, a vanjski suradnici su nam djelatnici Policijske uprave Koprivnica –  odjel prometna preventiva. Grupu pohađaju učenici sedmih i osmih razreda, a ukupno ih je 20 – rekla je ravnateljica Sanja Prelogović.


Objasnila je da se učenici u sedmom razredu educiraju o prometnim znakovima, pravilima i propisima, a nakon teoretskog dijela, vježbaju u pratnji policijskih službenika na pješačkom prijelazu.

– Kada steknu znanja i vještine samostalnog reguliranja prometa učenici prema rasporedu svakodnevno dežuraju na pješačkom prijelazu u blizini škole te pomažu učenicima i starijim osobama pri prelasku kolnika.  Dežurstva se obavljaju u vrijeme dolaska i odlaska učenika iz škole – naglasila je Prelogović.

Dodala je da je cilj rada grupe, koju vodi Tijana Martić, smanjiti stradavanje mladih u prometu te razvijati i promicati prometnu kulturu.

– Učenici svojim ponašanjem u prometu postaju uzor mlađim učenicima, koji također poštuju prometna pravila i propise. Njihov zadatak je preventivno djelovati u školi i van škole. Navedene aktivnosti utječu na razvijanje prometne kulture kod učenika – zaključila je Prelogović.

S njom se pak ne slaže Gordana Gazdić-Buhanec, ravnateljica Osnovne škole Antun Nemčić Gostovinski, koja smatra da „maloljetna djeca ne bi trebala regulirati promet na crnim točkama na prometnicama“.

– Škola je, u nekoliko navrata, upozorila našeg osnivača Grad Koprivnicu, na potrebu rada na poboljšanju sigurnosti djece u prometu. Djecu educiramo putem projekata I ja želim biti siguran pješak. To je naša misija. Promet na svim prometnicama, promet u gradovima, osobito Gradu prijatelju djece, mora se projektirati i regulirati na način da svi sudionici, osobito najranjiviji, a to su djeca, stariji, osobe s invaliditetom budu sigurni. U svijetu je praksa da nema prometa u centru grada. Nema apsolutno nikakve potrebe niti opravdanja da se promet ne izuzme iz centra našeg grada ili da teče brže od 30 kilometara na sat – detaljna je bila Gazdić Buhanec.

 

 

 

Vezani članci

Najčitanije