U koprivničkoj gradskoj vijećnici u petak je održano predavanje u organizaciji Povijesnog društva Koprivnica pod nazivom Povijest hrvatskih željeznica i nove naznake razvoja željeznica u Republici Hrvatskoj
Tom prilikom Stjepan Lakušić, predavač i prodekan na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, prisutnima je otkrio mnogo detalja o ovoj za Koprivnicu aktualnoj temi.
– Povijest željeznice u Hrvatskoj duga je 158 godina i većina je sagrađena za vrijeme Austro-Ugarske monarhije. Pruga na relaciji Zagreb – Dugo Selo – Koprivnica – Botovo, otvorena je 4. siječnja 1870. godine. Na toj trasi izgrađeno je osam željezničkih stanica i četiri mosta. Spomenuta pruga kvalitetno je sagrađena, a nosivost temeljnog tla već tada je dozvoljavala brzine od 100 kilometara na sat – objasnio je.
Dodao je da svaka ozbiljna država teži tomu da cijela zemlja bude što bolje povezana željeznicom, a pruge se nakon određenog vremena moraju i modernizirati. Takve projekte, ističe, mora voditi i nadzirati država, no kod nas zbog nevjerojatne inertnosti i sporosti mnogi projekti izgradnje i modernizacije kasne godinama.
Pa ipak, objašnjava, neki su projekti već u provedbi. Tu je primjerice modernizacija pruge Dugo Selo – Križevci, a radi se o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosjeka. Ugovorena vrijednost je 1,3 milijarde kuna, a predviđena brzina vožnje je 160 kilometara na sat. U planu je izgradnja drugog kolosjeka na cijeloj dionici duljine 36,4 kilometra, rekonstrukcija na postojećem projektu, veća rekonstrukcija postojećih kolodvora Dugo Selo – Vrbovec – Križevci te izgradnja novog kolodvora Gradec. Uz rekonstrukciju sedam postojećih mostova, predviđena je izgradnja i šest novih. Ukida se 17 željezničko cestovnih prijelaza i gradi 12 križanja u dvije razine. U planu je i rekonstrukcija kolodvora za prijem teretnih i putničkih vlakova. Projekt s 85 posto sredstava financira Europski fond za regionalni razvoj.