Koprivničanci vole prijavljivati probleme, može se zaključiti iz podatka da je u dvije i pol godine, otkako je u rad puštena aplikacija za prijavu komunalnih problema Zakrpaj.to ista korištena 148 puta. Značilo bi to da se svaki mjesec u prosjeku ukaže na pet problema na gradski ulicama. Zakrpaj.to moderan je način upravljanja komunalnim problemima u gradu Koprivnici, a nastala je u suradnji Komunalca s Gradom Koprivnica. Aplikacija i stranica u rad su pušteni u studenom 2015.
– Od 148 problema, riješeno ih je 113, dok je ostatak problema u postupku rješavanja. Naime, većina problema koja stoji u postupku su prijave koje nisu rješive u kratkom roku već su dio nekog većeg projekta – objasnili su u Komunalcu. Tako, primjerice, repetitor na reflektoru gradskog stadiona, urušavajući objekt svilane, postavljanje uspornika prometa, nedostatak klupa u gradu ili neodržavanje parcela, u Komunalcu ne označavaju riješenima, nego ostaju kao problemi u postupku i označit će se riješenim tek kada se riješe veći projekti unutar kojih se nalaze prijavljeni problemi.
Duljina otklanjanja kvarova ovisi o vrsti prijavljenog problema i kojoj kategoriji pripada. Neki problemi nisu u nadležnosti Komunalca te se isti prosljeđuju gradskom komunalnom redaru. Neke od prijava moguće je riješiti odmah po zaprimanju i rješavaju se kroz nekoliko sati, dok je kod nekih većih pothvata potrebno i tjedan dana da se usuglase dozvole za rješavanje i osigura materijal.
Najčešće prijavljivani problemi su oni vezani uz održavanje cesta. Takvih je slučajeva bilo 48. Prevelika živica, uništene oglasne ploče, derutni objekti, neodržavane parcele prijavljene su 32 puta, ali i problemi vezani uz održavanje javne rasvjete (28), odvodnje i vodoopskrbe (14) te otpada i čistoće sedam slučajeva.
– Dvije najčešće teme i problemi koje građani prijavljuju vezani su uz saniranje rupa na cesti koje je potrebno pokrpati te stupove ulične javne rasvjete koji u navedenom trenutku ne rade. Problemi ove vrste najčešće se saniraju u roku nekoliko sati nakon same prijave – tvrde iz gradskog komunalnog poduzeća.
Ne bi li provjerili kako stvari funkcioniraju u praksi u utorak ujutro prijavili smo problem koji smo uočili pokraj naše zgrade u Gupčevoj 2. Problem koji smo prijavili bio je otvoren šaht koji predstavlja opasnost za učenike škole Antun Nemčić Gostovinski, ali i prolaznike.
– Poštovani, Vaša prijava proslijeđena je nadležnim službama za rješavanje te vrste problema. S poštovanjem, GKP Komunalac – stajala je obavijest na stranici u četvrtak ujutro. Na ovaj problem ukazivalo se putem medija već pred nekoliko mjeseci, pa se nadamo da će mjerodavne službe ovaj put zahvaljujući prijavi putem aplikacije, reagirati i problem riješiti.