Dječak zbog kojeg pretprošlog petka u Osnovnoj školi Gola nije održana nastava, početkom prošlog tjedna hospitaliziran je u zagrebačkoj bolnici, doznali smo od majke prozivanog učenika koja je revoltirana cijelim slučajem.
Podsjetimo, zbog navodno agresivnog učenika koji je trebao biti premješten u drugu školu, a to se nije dogodilo, dio učenika odlukom svojih roditelja bojkotirao je nastavu.
Njegova majka tvrdi da nije sve onako kako se prenosi u javnosti i da je o svemu iznijeta samo jedna strana priče.
Nož ga je činio sigurnim
– Svi su se raspisali o mom sinu prozvavši ga nasilnim što on, odgovorno tvrdim, nije. On je isključivo živahno dijete kojem treba posvetiti malo više pažnje – kazala nam je majka, pritom ne skrivajući osjećaj uznemirenosti.
Ustvrdila je da je njen sin postao žrtva okoline, kako drugih učenika i neljudskog ponašanja pojedinih nastavnika, tako i medija koji se nisu ni potrudili doznati drugu stranu priče.
– Učenici su ga nerijetko zadirkivali jer su znali da je pomalo razdražljive naravi. Zabavljale su ih njegove reakcije tako da krivnja za moguće loše ponašanje ne leži isključivo na njegovim leđima. Ista stvar je i sa slučajem donošenja alkohola u školu za što je krivnja svaljena isključivo na mog sina, a u toj je nepodopštini sudjelovalo više učenika – tvrdi majka svjesna da njen sin, kako kaže, nije bezgrješan, ali nije niti divljak kakvim ga se prikazuje.
Najlakše je osuditi, tužno kaže ona, a nitko ne bi propitao uzroke nečijeg ponašanja ili nekog događaja.
– Slično je i sa slučajem nošenja noža, zbog čega je pokrenuta cijela lavina. No nitko se niti u jednom trenutku nije zapitao zašto je taj nesretni predmet ponio sa sobom. Imao ga je, no nije ga nosio u školu – riječi su naše sugovornice.
Dodala je da je nakon tog nesretnog događaja „našpotala” sina, pritom ga upitavši zašto je ponio nož među školske klupe.
– Odgovorio je da mu je jedan učenik prijetio i da ga se jednostavno plašio, a da ga je nož činio sigurnim. Sve je to kasnije ponovio policiji koja je, kako sam doznala, ispitala i drugog učenika – riječi su majke.
Najstariji brat izvrstan je učenik
Ona tvrdi da su razna maltretiranja utjecala na ponašanje njenog sina koji je samo dječak željan pažnje, tim više što je kao trogodišnjak ostao bez oca.
– Očito je da ravnatelj i nastavnici nemaju sluha za malo kompleksnije situacije i učenike kojima je potreban malo drukčiji pristup. Najlakše je dijete izbaciti iz škole – kazala nam je majka dječaka s gorčinom u glasu.
Pokušala je sve da njeno dijete ne presele u drugu školu, čak je tražila da polaže ispite, ali njenim molbama nije udovoljeno.
– Mi nismo problematična obitelj, živimo normalno kao i svi ostali. Evo, najstariji sin srednjoškolac izvrstan je učenik pa ga škola zahvaljujući uspjesima šalje na nekoliko danas u inozemstvo – brani naša sugovornica svoju obitelj.
Potvrdila nam je informaciju prema kojoj je sin, u kojeg je uperen interes javnosti, smješten u zagrebačku bolnicu.
– Sam je liječnik kazao da terapija medikamentima, po svemu sudeći, neće biti potrebna i da bi za njega bilo najgore kad bi ga se smjestilo u neku instituciju – objasnila je majka, dodavši da je dječak žrtva kao i sva ostala djeca koja su uključena u ovaj slučaj. No on u svemu najviše trpi zbog čega je naposljetku završio u bolničkom okruženju.
Roditelji kroz medije doznali o problemima
Nakon razgovora s majkom dječaka, protiv kojeg se okrenulo i Učiteljsko vijeće koje je svojedobno donijelo odluku o njegovu premještaju u drugu školu, razgovarali smo s majkom učenika koji ide s njim u isti razred.
– Tek sam kroz medije doznala da moj sin ide u razred s dječakom u kojeg danas svi upiru prst. Do tog trenutka nisam ni znala za probleme o kojima se danas govori i piše – kazala nam je naša sugovornica koja je o cijelom slučaju razgovarala sa svojim sinom.
– Rekao mi je da taj dječak nije veći problem od ostalih kolega. On je samo, kako je objasnio, kraćeg fitilja i zato ga ustali učenici zadirkuju – naglasila je majka polaznika Osnovne škole u Goli. Njoj nije jasno zašto Učiteljsko vijeće, ako je smatralo da postoji problem nasilnog učenika, niti u jednom trenutku nije razgovaralo s ostalim roditeljima.
– Zar mi o navodnom problemu moramo doznati iz medija? To nije u redu niti od ravnatelja, niti od ostalih nastavnika – tvrdi majka učenika. Smatra da škola nije trebala angažirati zaštitara, kako je najavljeno ovaj tjedan kroz medije, nego je taj novac trebalo utrošiti na pomoćnika u nastavi koji bi brinuo o učeniku za kojeg se smatra da stvara probleme.
– Najlakše je premjestiti dječaka u drugu školu pa neka se drugi nose s njegovim temperamentom – riječi su naše sugovornice, koja kaže da je i njen sin prošli petak izostao iz škole.
– No za razliku od pojedine djece, on nije izostao jer smo bojkotirali nastavu, nego zato što se autobus koji prevozi učenike nije pojavio na autobusnoj stanici. Vozač je očito znao za bojkot, a mi o svem nismo imali pojma – zaključila je naša sugovornica.
Matić: O svemu izvještavam Ministarstvo
Još u petak pokušali smo dobiti izjavu ravnatelja Osnovne škole Gola Hrvoja Matića koji nije bio raspoložen za izjavu.
– Upravo o svemu izvještavam Ministarstvo znanosti i obrazovanja – kazao nam je Matić. Kako smo doznali neslužbenim putem, on je ovog vikenda rekao roditeljima da se ne moraju bojati za sigurnost djece, jer će škola imati na raspolaganju zaštitare.
Psihologinja N. Hrenić: Agresija kod djece proizlazi iz frustracija, osjećaja odbačenosti
Da ovaj slučaj ne bismo sagledavali i ocjenjivali isključivo očima nas koji na površan način razumijemo mehanizme ljudskog ponašanja, o svemu smo porazgovarali i s profesoricom psihologije Ninom Hrenić. Ona je naglasila da uzroke eventualnog poremećaja u ponašanju treba tražiti u kombinaciji bioloških, psiholoških i socijalnih čimbenika koji su tijekom razvoja i odrastanja dječaka doveli do mogućeg razvoja poremećaja i agresivnog ponašanja.
– Agresivno i autoagresivno ponašanje je, naglašavam, naučen oblik nošenja s frustracijom kada nije usvojen neki drugi, uspješniji način nošenja s problemima. Dakle, rekla bih da je dječak tijekom odrastanja naučio da je agresija efikasno ponašanje i ona za njega ima smisla, jer tako postiže neke ciljeve, odnosno njome dobiva pažnju, uvažavanje okoline ili već nešto njemu važno, a što ne zna postići na društveno prihvatljiv način – rekla nam je Hrenić o uzrocima agresivnog ponašanja kod djece, ne želeći govoriti o konkretnom slučaju jer o njemu ne raspolaže s dovoljno informacija.
– Ipak, mogu naslutiti iz informacija koje se provlače kroz medije, a koje ne moraju biti istinite, da se učenik osjeća socijalno odbačeno, neprihvaćeno i to traje dulje vrijeme, a sada je kulminiralo. Problematično ponašanje nije se prvi puta pojavilo prije dva dana, nego ono traje više godina. Cijelo vrijeme nije se pronašao odgovarajući način da mu se pomogne kako bi naučio uspješnije se nositi s frustracijama. Pri tome ne mislim samo na rad s dječakom, veći i s obitelji u kojoj živi, u kojoj se kroz adekvatne odgojne postupke dijete uči osobnim granicama, empatiji, poštivanju i toleranciji prema drugima, nošenju sa stresom i problemima i drugim, kao i u školskoj sredini, odnosno razredu. Tek djelovanjem na sve tri razine moguće je očekivati uspješnu promjenu ponašanja – smatra psihologinja Hrenić .
Ona je mišljenja da se sve dosadašnje vlade nisu dovoljno angažirale kako bi sustavno riješile problem agresije kod djece.
– Da bi kao društvo bili uspješniji u tome, država bi trebala ulagati više novca u izradu i provođenje preventivnih programa, edukacije ljudi koji rade s djecom, veći broj stručnjaka koji se bave mentalnim zdravljem djece, kako u školama, ali i centrima za socijalnu skrb, domovima zdravlja i bolnicama – zaključila je Hrenić.