Hotel Kalnik, jedini je hotel u Križevcima te je jedna od okosnica turizma u Križevcima, ali i široj okolici. Hotel, koji je u vlasništvu poznate križevačke tvrtke Radnik, u srpnju ove godine dobio je novog direktora, Nikolu Barbarića, rođenog Koprivničanca koji je cijeli svoj radni vijek proveo na radnim poslovima vezanima uz turizam. Hotel je trenutačno kategoriziran na dvije zvjezdice, no Barbarić se nada da će u bliskoj budućnosti biti uređen kako bi se digao s dosadašnje dvije na tri ili četiri zvjezdice. U sklopu rekonstrukcije smanjio bi se broj soba, ali bi se povećala kvaliteta smještaja.
– Hotel prvenstveno nudi uslugu smještaja te je trenutačno raspoloživo 40 posto odnosno 15-ak soba, jednokrevetnih, dvokrevetnih i trokrevetnih. Sobe nudimo s uslugom noćenja s doručkom, polupansion i puni pansion. Ostale sobe koje nisu u funkciji se renoviraju ili im renoviranje tek slijedi. Nažalost, za sada ne možemo raditi punim kapacitetom i to nam je mali nedostatak jer ne možemo primati veće grupe – naglašava Barbarić.
Dodaje kako hotel osim smještaja nudi i gablece. Dnevne menije imaju tijekom cijelog tjedna, u ponudi je čak pet jela za koje gosti moraju izdvojiti od 23 pa sve do 30 kuna. Tijekom vikenda hotel nudi nešto pojačane menije, u kojima se nudi juha, glavno jelo, salata i desert, odnosno cjelokupni obrok za vrlo pristupačnih 35 kuna.
– Uz gablece, pružamo i usluge studentske menze. Ovu uslugu hotel nudi već nekoliko godina. Studentima su uvijek u ponudi tri menija za vrijeme ručka i dva za vrijeme večere. Zanimljivo je da nas uz naše domaće studente, dosta često posjećuju i studenti iz Koprivnice, ali i Zagreba – kazao je Barbarić te dodao kako će u budućnosti studentima pokušati ponuditi još raznovrsnija jela.
Osim standardnog smještaja i prehrane, hotel nudi i usluge cateringa, i to od jednostavnih fingerfood jela pa sve do grijanih toplih jela. Barbarić naglašava da mu je uz svu tu ponudu najdraže raditi svatove, krstitke i prve pričesti, odnosno sva događanja koja traže veći prostor, veći izbor hrane, više posluge. Sala ima 220 mjesta te je među većima u Prigorju.
– U planu su nam dodatne aktivnosti kojima ćemo obogatiti ponudu. U planu su tako izložbe, a u skorije vrijeme planiramo organizirati i stand-up nastup te plesne večeri nedjeljom. To su neke od stvari koje želimo napraviti do kraja godine – kazao je Barbarić i dodao kako sada predstoje i tradicionalne novogodišnje fešte te da već imaju nekoliko rezervacija.
Popunjenost hotela je na razini kontinentalnog prosjeka, što je prvenstveno zbog manjeg broja raspoloživih soba, ali i zbog kategorizacije hotela. Barbarić naglašava kako interes za iznajmljivanje soba postoji.
– Sobe se najčešće traže kada su u gradu nekakve manifestacije. Najslabiju posjećenost imamo tijekom sezone, u ljetnim mjesecima srpnju i kolovozu. Uz manifestacije, sobe popunjavamo za vrijeme proslava vjenčanja, jer tada ih često uzimaju gosti koji znaju doći i iz drugih dijelova Hrvatske, ali i iz inozemstva – naglašava Barbarić.
Barbarić je godinama radio na raznim poslovima vezanim uz turizam u sklopu kojih je mnogo putovao. To iskustvo, naglašava, nedvojbeno mu je pomoglo lakše uočiti neke probleme, ali i pri određivanju ciljeva kojima bi hotel trebao biti usmjeren. Dodao je kako gosti u kontinentalne hotele dolaze iz različitih motiva, većinom kada su u prolazu te im hotel služi kao usputna stanica za odmor. Česti su i gosti koji dolaze zbog neke manifestacije, ali i već spomenutih vjenčanja, naglašava Barbarić.
– Hotel smo od mojeg dolaska malo ušminkali. Uredili smo recepciju, malo smo preuredili sobe, a u planu nam je i osvježenje sale. Modernizirali smo i jela, od načina pripreme pa sve do sirovina koje koristimo. Želimo imati što više autohtonih dobavljača, odnosno cilj nam je imati što više proizvoda od domaćih OPG-ova – istaknuo je Barbarić.
Što se tiče budućnosti, kazao nam je kako je projekt rekonstrukcije Hotela Kalnik u izradi i nada se da će obnova početi u što skorijem razdoblju.
– Jedna od misli vodilja za održivost hotela nakon rekonstrukcije je da privučemo goste iz Zagreba, koji ne žele plaćati elitne zagrebačke hotele, već mogu za 40-ak posto manju cijenu kod nas dobiti istu uslugu, odavde odlaziti na cjelodnevni izlet autobusom po Zagrebu i vraćati se na kraju dana natrag u hotel na spavanje – kazao je Barbarić.
Naglasio je kako je takva praksa česta kod turista iz Kine i Koreje te kako oni i sada često rezerviraju hotele u Karlovcu, Samoboru ili Dugom Selu jer tamo mogu puno jeftinije dobiti smještaj. Zaključio je kako bi Hotel Kalnik, uz dosadašnju ponudu, trebao početi i s tom praksom.