S obzirom na brojna pitanja građana te na dezinformacije koje se šire oko statusa naplate parkiranja iz Grada Križevaca pojašnjavaju trenutnu situaciju.
-Natječaj za koncesiju naplate parkiranja raspisan je krajem 2020. godine. Nakon toga je na Gradskom vijeću donijeta odluka o odabiru koju su potvrdili i vijećnici vladajuće većine. Po proceduri, nakon toga su bile moguće žalbe ostalih ponuđača na tu odluku i jedna je podnijeta. Sve je proslijeđeno Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Nakon njihovog odgovora postupak će ići dalje u proceduru. Tako je do daljnjega parkiranje besplatno za sve građane – ističu iz Grada.
Dodaju kako je dosadašnja praksa bila jednostavno raspisivanje natječaja za koncesiju na pet godina za što je grad dobivao godišnji iznos od 140 tisuća kuna, što je relativno malo. U sklopu novoga natječaja ugrađena je obveza koncesionara za implementiranjem i održavanjem sustava javnih bicikli dok je početna godišnja cijena ostala na razini prošlih natječaja. Zbog toga je natječaj sad raspisan na 10 godina, jer trošak nabave 50 javnih bicikli sa cijelim sustavom najma nije mali za koncesionara. Tražene su i povlaštene karte za stanare zgrada uz naplatna parkirališta kao i eventualni godišnji zakup parkirnih mjesta uz određene uvjete.
U natječaj je također ugrađena i obavezna izrada aplikacije za građane koja će imati mogućnosti obavijestiti ih, prijaviti problem u gradu, dati uvid u meteo stanice na području grada, kalendar događanja, proračun grada te mogućnost naplate gradskih i ostalih komunalnih usluga putem aplikacije
Dakle ovim natječajem grad neće izgubiti novčanu korist od koncesije dok će građani dobiti dodatne usluge kako i priliči digitalnom dobu te okretanju prema ekološkim oblicima prijevoza. Parking će se naplaćivati i dalje samo u središtu grada i u nekoliko ulica u kojima je velika potražnja za parkirališnim mjestima.
-Naplata parkiranja nije uzimanje novca građanima već uvođenje reda. U ovom kratkom roku kada se parking ne naplaćuje, svjedoci smo da su neka parkirališta stalno puna, jer neki od građana ostavljaju aute cijeli dan. Cilj naplate je što bolja iskoristivost parkirališta za sve građane – ističe gradonačelnik Mario Rajn.
Također, kaže kako se sustavom javnih bicikli namjerava potaknuti građane da koriste i tu vrstu prijevoza, a ne samo automobile, jer je globalni cilj smanjenje emisija CO2. Ovim natječajem nisu obuhvaćena dva najveća križevačka parkirališta i to ono u Grdenićevoj ulici te na Mažuranićevom trgu.