Aktualno 

Iskustvo profesora: Naše škole nimalo ne zaostaju za japanskim

Damir Odak, profesor informatike u Srednjoj školi Koprivnica, nedavno se vratio iz Tokija gdje je kao član hrvatske delegacije tijekom desetodnevnog studijskog putovanja imao prilike pobliže upoznati japanski obrazovni sustav te razmijeniti iskustva s japanskim školarcima i profesorima. Sa svojim kolegama iz delegacije posjetio je japansko Ministarstvo obrazovanja, neke od najboljih tokijskih osnovnih i srednjih škola te poznato tokijsko sveučilište.

– O japanskom obrazovnom sustavu detaljno smo se informirali prilikom posjete  Ministarstvu obrazovanja gdje su nam pojasnili kako to kod njih funkcionira. Nema neke prevelike razlike u programskom sadržaju, već u formi. Osnovna škola im traje šest godina, a srednja škola je podijeljena na nižu i višu, svaka po tri godine, nakon koje se školovanje nastavlja na studiju kao i kod nas – pojasnio je Odak te dodao kako su prilikom obilazaka odmah primijetili da se u Japanu dosta forsira timski rad te da je vrlo malo individualizma u svim obrazovnim segmentima.

U Tokiju su posjetili dvije srednje škole koje po uspjehu spadaju među najbolje škole u kojima, na iznenađenje cijele delegacije, nisu naišli na futurističku tehnologiju već na tradicionalna starinska pomagala u nastavi.

– Očekivali smo puno više informatike i tehnologije te da su škole daleko naprednije i opremljenije od naših, no iznenadili smo se da ne forsiraju primjenu digitalnih pomagala pod svaku cijenu te da im je škola vrlo tradicionalna s osnovnim sredstvom rada – klasičnom pločom i kredom. Kod nas se primjerice ubrzano uvodi digitalizacija i pametne ploče. Oni s druge strane to nemaju i, zanimljivo, zbog toga se ne osjećaju hendikepirano. Imaju specijalizirane praktikume koji su opremljeni, no u prosjeku imaju po jedno računalo u jednostavnim, običnim učionicama i to je sve – kazao je Odak.

Više čitajte u tiskanom izdanju…

Related posts